Traditioner og aktiviteter

Hvert år er der forskellige traditioner og aktiviteter, som vi gør noget særligt ud af.

Det gælder både de klassiske traditioner som fastelavn, påske og jul, som vi markerer sammen med børnene og inddrager i det pædagogiske aktiviteter i hverdagen.

Det gælder også vores egne traditioner her i Eventyrhaven, hvor vi inviterer jer forældre med. Vi har for eksempel en årlig sommerfest og en årlig fernisering, hvor børnene viser de ting frem, som de har lavet og arbejdet på i løbet af året med udgangspunkt i årets bog.

To gange om året holder vores forældreråd et arrangement på legepladsen, hvor I forældre kan komme og få en kop suppe, mens I henter om eftermiddagen, møde de andre forældre og høre om forældrerådets arbejde. Det er uformelt og altid hyggeligt.

Du kan se alle årets aktiviteter i aktivitetskalenderen herunder.

Når børnene fejre fødselsdag, skolestart, at de har fået en lille-søster/bror eller andet

Børnene må gerne dele ud men vi vil gerne begrænse børnenes sukkerindtag, så I forældre kan have overblik og ansvar for, hvor meget sukker jeres barn får. Det er altid dejligt, når I forældre ønsker at tage noget med og bidrage til fejringen af jeres barn. I løbet af året er der mange fødselsdage og andre festlige begivenheder, så vi opfordrer til alternativer til søde sager fremfor madvarer med meget højt sukkerindhold. Det kan være frisk frugt eller grøntsager anrettet på en festlig måde, tørret frugt eller pindemadder med frugt og grønt. Børnene må vælge at have en enkelt ting med at dele ud. Spørg os meget gerne til råds, hvis du er i tvivl om, hvad I kan tage med, og se forældrerådets inspirations-plakat der hænger ved køkkenet.

Børnene på ikke medbringe balloner, da der fare for kvælning!

Ligeledes serverer vi ikke popcorn i afdeling Evh, af samme årsag.

Aktivitetskalender 2024

Shape Created with Sketch.